Medlem

Kulturhuset i Järpen

Foto:ChristerWidegren

OBS! Att medlemsavgiften för 2024 nu är höjd till 150Kr.
Avgiften höjs med anledning av att Kommunens bidrag till vår verksamhet har minskat med 5000Kr. De inköp vi gör av konstverk medför numera en högre kostnad. Portot för medlemsutskicken utgör en stor kostnad, så det vore tacksamt om så många som möjligt kan meddela en e-postadress så vi kan skicka digitalt i fortsättningen.

Som medlem får du vårt informationsbrev två gånger per år, deltar i den årliga konstutlottningen vid höstmötet samt har 5% i rabatt vid konstinköp vid våra utställningar. Som medlem har du också möjlighet att påverka konstföreningens arbete.

Genom att stödja Åre Konstförening hjälper du oss att kunna; – arrangera utställningar och bjuda in spännande konstnärer – stödja konstnärer genom konstinköp – ge kommunens elever möjlighet att se intressanta utställningar – bidra till Åre kommuns konstinnehav – ge invånare i kommunen ett rikare kulturliv

Medlemsavgiften är endast 150:- per år och den används till konstinköp, främst från utställningar som vi själva arrangerar. Den inköpta konsten lottas sedan ut bland medlemmarna vid höstmötet. Vi anordnar även konstbildande verksamhet.

För att bli medlem betalar du in 150:- till bankgiro 5580-7994. Ange namn och adress vid inbetalningen. Konstföreningen har även ett swishnummer : 1231484450