Medvetet Måleri – en helg för utveckling

Helgkurs måleri

Målning: Peter Buchar

Välkommen till en spännande och annorlunda målarkurs.
Du har målat mycket eller lite, eller kanske bara provat.
Olja eller akryl.
Du vill komma igång ,”gå vidare”, finna ditt målarflow, söka ditt alldeles egna uttryck. Eller kanske bara skulle vilja slappna av mer när du målar. Inte tänka och planera så mycket, utan istället låta bilden ”skapa sig själv”.
Då är denna helg något för dig!

Häng på konstnären och fjällromantikern Peter Buchar, som under 3 dagar guidar dig in i måleriets glädje bortom prestation och bedömning.
Begränsat antal deltagare, det blir en liten grupp.
Vi målar tillsammans klockan 11.00 – 17.00 under fredag, lördag och söndag, med möjlighet att stanna kvar i lokalen till klockan 20.00 för den som önskar.

Du tar med eget material: färg, dukar, penslar.
Det finns fikarum och mikro, så alla tar med sin egen fika eller lunch.

Vid vackert väder finns det möjlighet att både fika och måla i trädgården. Tänk på att ta med eller ha på dig oömma kläder eller förkläde.

Vill du utmana dig själv så jobbar du fram ett bidrag till konstföreningens temautställning som äger rum på Kulturhuset i Järpen vecka 47 – 48!

Pris för alla tre dagarna, 16-18 september, är 1500 kr (40% rabatt om du är under 25 år) och då har du med dig eget material, acryl eller olja/vattenlöslig, samt egna dukar.
Vi har möjlighet att ordna fram material till självkostnadspris efter överenskommelse.
Du som kryssar i JA på frågan om material, blir kontaktad under hösten

Anmälan sker via Vuxenskolan:
www.sv.se/avdelningar/sv-jamtlands-lan/kurser/medvetet-maleri—en-helg-for-utveckling-57309

Läs mera på Peters hemsida om ”medvetet måleri”:
www.peterbuchar.com och facebook: BucharArt
Har du frågor om kursens innehåll mejla: pb@peterbuchar.com

Kontaktperson för andra frågor Mia Kempff Åre Konstförening
tfn 0706671008 (sms:a gärna) eller mia@kempff.se

Tips på billigt boende i Järpen; https://www.rojsmohallen.se/vandrarhemmet

SJ, Norrtåg och Länstrafiken trafikerar Järpen.