Höstmöte 2021

Höstmöte Åre konstförening och avslutning för Konstens vecka 2021

Hemsida med fullt program

Konstens vecka Grande Finale 2021 Edsåsdalen

12 Vernissage Åredalens Folkhögskolas konstselever ställer ut sina verk på temat Återbruk, inomhus Logen i Edsåsdalen

12 – 16 Åredalens Folkhögskolas konstelevers utställning på tema Återbruk pågår till klockan 16.

13:30 – 15:00 Medlemsmöte Åre konstförening: Konstnärssamtal med Peter Buchar och konstlotteri. Köjagården i Edsåsdalen.

13 – 15 Drop in-verkstad återbruk, prova själv, här finns konstelever som hjälper till med material och tekniker. Du som vill – ta med en gammal pryl och blås nytt liv i den. Utomhus på verandan på Logen, Edsåsdalen.

15:30 – 16:00 Finissage – avslutningen för hela Konstens vecka på temat Åter. Vi hyllar konsten i tal och toner. Ta med egen kopp så bjuder vi på dryck att skåla i. Utomhus på verandan, Logen Edsåsdalen.

Vägbeskrivning:
Köjagården ligger mitt i Edsåsdalens by, cirka åtta kilometer väster om Undersåker.
Logen i Edsåsdalen ligger några hundra meter efter byn, ställ gärna bilen på spårcentralens parkering och gå cirka 100 meter uppför grusvägen till Logen.

Kontaktpersoner Konstens veckas avslutning:
Åre konstförening:
Ingrid Marie Thorslund, 070-464 12 97, ingridmarie@thorslund.se